Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Vues du haut du guidon
10 avril 2011

Alle begin is ...

Op de dag dat - onvoorzien en onverwacht - de records worden gebroken (26 graden in Parijs, op deze 10 april) ben ik, eindelijk, weer gaan fietsen. Op mijn bestofte Peugeot. Dik stof, dat ik met Ajax vitres en een doekje eraf moet halen.

En het was warm. heerlijk warm: Hier een foto van 14.00 uur.
10042011445

De foto is te wit, overbelicht in het o zo zengende zonlicht. Ik nam de klassieke ronde, zonder me te ergeren aan auto's en overstekers (de Foire du Trône is aan de gang). Maar na vier rondjes 'piste' ging het niet meer.

En weer die dromen van hete zomers waarop je de Franse wegen doorklijft. En denken aan je prille kindertijd, aan de eerste keer waarschijnlijk dat je zo van de warmte doordrongen werd, met mijn neefjes E. en E, én met een waterijsje (ik weet niet waarom ik dààr nou aan moest denken.

En blijven genieten, altijd weer in mijn eentje, op het terras, in mijn avenue, op het terras van - of all places - Hippodinges. Genieten van slap voedsel. Ach nou ja, wat gaf het ook!

Cijfers? Hier komen ze:
10 april 2011 : 36,07 km   -   1h56'25"   -   32,7 km/uur   -   1:57   -   36 

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité
Publicité